לעמוד הראשי  להוספת מודעה  לוח עסקים  מייביזנט - אינדקס עסקים  צור קשר 

בס"ד

קוסמטיקה

לפי ויקיפדיה קוסמטיקה היא מכלול כלים וטיפולים לטיפוח המראה של הגוף, ובפרט טיפוח העור, שיער הראש והציפורניים. טיפולי קוסמטיקה נעשים כטיפול אישי של אדם בגופו, כלומר כל אחד יכול לבצע סוג של פעולה קוסמטית על גופו, לדוג: מריטת גבות. ובנוסף טיפולי קוסמטיקה מבוצעים על ידי מי שהוכשרו לכך, קוסמטיקאיות (כמו גם קוסמטיקאים גברים). בנוסף לטיפולים הקוסמטיים ישנם גם ניתוחים קוסמטיים, אלו ניתוחים כירורגיים לכל דבר אולם אינם נובעים מצורך רפואי כלשהו אלא נובעים מהרצון האנושי לקבל מראה נאה יותר ונערכים על ידי רופאים שהתמחו בכך. דוגמא נפוצה היא ניתוחים להגדלת חזה או לעיבוי השפתיים. בניגוד לתפיסה שרווחה בעבר, טיפולי קוסמטיקה פונים גם לגברים ולא לנשים בלבד.

תעשיית הקוסמטיקה

לאור כל מה שרשמנו בפסקה הקודמת ניתן להבין כי תחום הקוסמטיקה הינו תחום שתופס תאוצה רבה בשנים האחרונות. בני אדם, נשים וגברים רוצים לשמור על מראה צעיר, מוכנים להוציא ממיטב כספם בכדי להסתיר עוד כמה קמטים, לעגל עוד כמה פינות ולהגדיל את מה שצריך. תעשיית הקוסמטיקה הינה מכונה משומנת היטב שמגלגלת סכומי כסף אדירים בכל שנה. לדוגמא: נכון לשנת 2009 תעשיית הקוסמטיקה בארצות הברית לבדה גלגלה מחזר כספים אסטרונומי של סכום השווה לתל"ג של מדינה קטנה, כמעט 20 מיליארד דולר. כמובן, שאנשים רבים רוצים להיות שותפים בהצלחה כלכלית זו ולכן, תעשיית הקוסמטיקה הולכת ומתפתחת יותר ויותר בין אם זה מכוני קוסמטיקה חדשים שצצים כמו פטריות לאחר הגשם ובין אם אלו טיפולים קוסמטיקאיים מודרניים או שכלולים ושדרוגים של טיפולים קונסרבטיביים יותר.

קוסמטיקאיות

קיים מגוון עצום ונרחב של טיפולים קוסמטיקאיים, כמו שציינו חלקם מבוצעים על ידי קוסמטיקאיות וחלקם מבוצעים על ידי רופאים. להלן נציין מספר טיפולים לדוגמא: הסרות שיער למיניהן, מכל חלקי הגוף, בין אם זה בשיטת האפילציה שזהו בעצם תהליך של החדרת מחט לתוך העור לצורך צריבת מקום צמיחת שורש השערה, מניעת מעבר חמצן לזקיק השערה ובעצם "חניקה" של הערה ומניעת צמיחתה. הסרת שיער בלייזר, שזהו תהליך דומה מבחינת תוצאות אך שונה בעובדה שלא נעשה שימוש במחט אלא בקרן לייזר ממוקדת שעובדת לפי הפרשי פיגמנטציה. אגב, זוהי הסיבה למה אנשים בעלי עור כהה ושיער בהיר חצטרכו פחות טיפולים מאשר אנשים בעלי עור בהיר יותר. הגדלות חזה, שכוללות תוספות המותאמות לכל אישה הנפוץ ביותר, אלו תוספות הסיליקון. מבוצעות ברוב המקרים בהליך כירורגי מלא שכולל הרדמה, על ידי מנתחים קוסמטיים. איפור קבוע, טיפול בו מחדירים לשכבת העור המתחדשת, צבע. מטרת הטיפול היא לשוות מראה מאופר לתקופה של עד 3 שנים. ללא צורך באיפור יומיומי. ניתן לומר כי איפור קבוע הוא מעין סוג של כתובת קעקע זמנית. החלקת והסתרת קמטים, קיימות קתי שיטות עיקריות. הראשונה שבהם היא מתיחת פנים. השנייה, והמודרנית יותר היא הזרקת בוטוקס לאזור הקמט והחלקתו. הבוטוקס הוא סוג של רעלן, שמרעיל את רקמת השריר באזור המוזרק, ובכך מרפה אותו ומשווה מראה חלק. השפעת הבוטוקס היא זמנית ויש צורך לחדש הזריקה מידי מספר חודשים. טיפולים קוסמטיים נוספים כוללים, פדיקור, סוג של פינוק לכף הרגל הכולל בעיקר את הסרת שכבת העור הקשה מכף הרגל, מניקור, טיפוח הציפורניים וסידורן, דיאטות למיניהן, פילינג ,קילוף שכבת העור החיצונית והסרת תאי עור מתים ועוד.

אנטי אייג'ינג

מעבר לטיפולים אלו, כיום ישנו תחום חדש הנקרא: "אנטי-אייג'ינג". כמו בתחום הרפואה, שם ניתן למצוא את הרפואה המודרנית והמטפלת, מול הרפואה המונעת, גם בתחום הקוסמטיקה ניתן למצוא את התחום המניעתי. אנטי אייג'ינג, כולל בתוכו את מגוון הטיפולים שנועדו לשמור על מראה צעיר ורענן לאורך זמן ולמנוע את הפגיעה היומיומית בעור שלנו שחשוף לנזקים רבים, בין אם זה נזקי עישון, נזקים של זיהום אוויר, אוכל מודבר ומדושן שאנו מכניסים לגופינו או סתם שומנים וחומצות לא בריאות, וכמובן נזקי הזמן והתבלות הגוף. אז כמבון שלצורך שמירת מראה גוף צעיר ובריא לא דיי בקוסמטיקה בלבד אלא יש להקפיד על אורח חיים בריא, כיום ידוע ומוכח כי נפש האדם ולמרכיב הפסיכולוגי ישנו חלק לא מבוטל בהשפעה על החלק הפיזיולוגי של האדם. לחיוב או לשלילה. טיפוח הנפש, קריאת ספרים, מדיטציות למיניהן ושמירה על כושר יתרמו בצורה חיובית גם למראה צעיר. אולם, לא דיי בכך, ישנו צורך בטיפולים קוסמטיים מונעים. טיפולים אלו יכללו מריחת קרמים למיניהם, בין אם זה קרם יום או קרם לילה,  קרם למניעת קמטים וכדומה.

לסיכום, גוף האדם הינו מכונה מופלאה ועלינו לשמור על מכונה זו. בלוח נט ישנו מאגר נרחב של קוסמטיקאיות מורשות ומנוסות. לפרסום צור קשר עוד היום.  

 

 |  |  |  |  |  |  |  | 
 |